Avstressad njutning.

Och 2 mil senare känner jag en känsla av lycka, att de kan spritta så i kroppen efter träning.

2 varv på milspåret i Skatås, kalla mej fantasilös, visst.
Första varvet var som vanligt, jobbigt mellan 3-4km och mellan 6-8km sen flöt de på bra, benen bar och allt kändes underbart. Sensommar kväll med frisk luft och blå himmel, den sista biten hade jag till och med några rosa moln som sneglade ner på mej. Fantastiskt och alldeles underbart.

När jag hade 2 km kvar, 18km gjorda så var jag trött men på ett skönt sätt. Trött, hungrig och nöjd. Kom i mål med en bra puls och kände mej fortfarande fräsch i kroppen. Hade lätt klarat ett varv till

Jag blir inspirerad av människorna man möter i spåren, nu pratar jag inte om de som varvar en utan de som ser ut att vara ute första gången, det som driver er dit. Kom ihåg drivkraften.
Alla borde ha ett mål, att testa något nytt. Mitt är att i höst komma igång med step och afro. Det här kommer bli den bästa tänkbara hösten. Sitter inne under filten med ett glas vin och tittar på våran brasa, mer höstigt blir det inte.

Välförtjänt rehab på en ö utanför Hudiksvall väntar i morgon.

I badtunnan sommaren 2009, i morgon börjar 2010.

Kär.

Postat av: Anonym

Avis! Jag vill också springa 2 mil!

2010-08-26

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0