Från dipp i skål till topp på tå

Jag önskar jag tagit mer bilder, men tyvärr har man varit helt upptagen med de utflykter som bjudits att kameran helt blivit bortglömd. Har varit upp till öronen övertänd flera gånger. Lite av ett psyko har tittat fram ett par gånger denna julen.

Förra året var jag helt nedgången vid denna tiden, levde på godis och skit. Mamma tilltalade mej likt

-Oj vad du måste gått upp.
-Jo tack jag vet. (måttligt nöjd)


Därför är jag lite extra nöjd över den förändring som skett efter min dipp för precis ett år sen. Jag vill förtydliga! Jag hade en dipp förra hösten/vintern och hann lägga på mej 5 kg. -Trött man blir på sej själv.

År 2010 blev ett bra år de
. Vänta in krönikan, den kommer :)

Det jag vill ha sagt är att jag åkt spark och längdskidor denna julhelg för första gången i mitt liv. Fantastiskt kul och nu bara måste jag ha egna skidor. Jag, Mikael och PappaLennart i spåren i Huddik, livets första 4 km på skidor. Detta är en början på något väldigt bra.

Spark känns onödigt oduglig i Göteborg och fantastisk i Iggesund. Hela famljen bar iväg på spark. Ja blev stundtals helt galen och kunde inte sluta sparka, svetten rann längs ryggen och jag hade is i mustaschen sa Mikael. Galet kanske?! Galet kul om inte annat...

För att vara lite för mycket så kan jag erkänna att jag varje dag stängt in mig på Mikaels pojkrum, rullat ut min yogamatta, pluggat i snäckorna och tränat MasthuggetsFitnessClubs Booty/Core Kvartal 4.
Hör ni hur nöjd jag är?

I morgon åker vi hem och jag känner mig fräschare än på länge. Kanske man hinner med en löptur innan bilresan? Annars kanske man ska ge sig ut när man kommit hem? Eller kanske en vilodag är på sin plats?

Hej på er /FrökenDuktig


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0