Snorigt snorkallt

Klockan stod på 05:45, TIDIGT! På schemat väntade Viscus AB Military Training inbjuden på en prova-på av Maria. Underbart

Joggade upp tassande för att inte halka. Blev snabbt insläppt i värmen för att sedan vända på klacken och ge sig ut igen, mot slottsskogen där träningen hölls. Jag, Maria och tränaren Per, privatlektion kan man säga, lyx!

Slottskogen för oss själva, det var mörkt och staden var tyst, morgon trafiken hade inte dragit igång och jag njöt av att de var vi tre, tända lyktstoplar, stjärnklart, snötäckt och isigt kallt.


Uppvärmningsjogg
Korta intervallruscher ala varannan lyktstolpe
Axlar- och benböjsstyrka

Här kom en klurig övning...

Maria bär Emma hängandes på axlarna och ska skalenligt släppa ner mig när det är skalan nått upp till 20 (som var tyngst, där det bara inte skulle gå mer)

Emma som knappt har några axlar att bära på fick snart ta Maria på rygg och traskade på en bit. Brevid mig fanns en terrier som skrek, STÖRRE STEG! LÄNGRE STEG! SNABBARE EMMA SNABBARE (Per, tränaren om någon inte kreppade de)

Släppte ner och hade skyhög puls -gahh!

-Ha. Då är pulsen nere va?
-Öööö nä, pustade jag...


Iväg for vi!

Mer styrka, ruscher och en avslutande backintervall.
Nedjogg hemåt.
Skön känsla, nu har jag hela dagen framför mig.


På fredag ska jag vara barnvakt! Jag längtar så, i eftermiddag styr jag och sj mot Skövde
Träna för att bli stark /Emma


Postat av: Miss S

Helt klart var det lite knäppt att man kl 07.00 gick runt och bar på dig i ett konstigt grepp uppför en backe i Slottsskogen. Önskar att jag hade haft ett bättre grepp och att det inte kändes som om axlar, rygg och lungor höll på att kollapsa, så att jag hade orkat lite längre. Kände mig hyfsat ihoptryckt och inte speciellt smidig... Men säkert var det bra för styrkan. ;-)



TACK för att du hängde på, vilken härlig morgon! Emma kan man lite på. =)

2010-12-02
Postat av: Emma

Miss S - Haha... Sista backintervallen tror jag tog hårdast på mina lungor och luftrör, svidande kallt! Men skam den som ger sej :) Tack så jätte mycket igen för att jag fick följa med! Per pratade om backpass på måndag, jag känner mig sugen!



Ta hand om dej!

2010-12-03
URL: http://emmaahberg.blogg.se/

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0