SnowBike



Advent advent vårt andra ljus vi tänt!

Uppladdningsfrukost med mitt hjärta. Han för tv-spels förmiddag och jag för MTB utflykt. Men MTB förbyttes snart mot SnowBike då det kommit 10cm snö och snöade hela cykelpasset.

Skatåsområdet, runt lilla och stora Delsjön slet vi oss runt. Många gånger på vägen tröt både humör och växlar. Det kuggade över p.g.a. all snö, de kucklade på under fötterna och var omöjligt att få fast fötterna i pedalerna. Men på något konstigt vis har man glömt allt det när man väl kommit hem, då kommer man bara ihåg detta...









Fikan i Bertilssons Stuga var det trevligaste avbrottet. Pausen kunde inte kommit mer lägligt. Alltså hur mysigt som helst.

I vilket fall som helst, var det tyngden i snön som gjorde detta pass till det mest utmanande cykelpasset styrkemässigt på länge. 21 km avklarade.

Postat av: Anonym

Bra kämpat! Och mys-mys med Bertilsons. =)



Själv får jag ta Stumpy till jobbet i morgon. Punka på min 7-växlade skruttcykel - måste köpa ny slang för ventilen är trasig - och spårvagn tar så himla lång tid. Undrar om det kommer skvätta snö...? Det får bli skyddsbrallor på.

2010-12-05
Postat av: Emma

Haha. Det kommer skvätta de vill jag lova! En decemberåkning som de var idag gör en väldigt trött i benen :) Stumpy är en vän att lita på!



Natti natti

2010-12-05
URL: http://emmaahberg.blogg.se/

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0