Alkoholvanor

Jädrans vinet! Det slog mej när jag sprang in på systembolaget 10 minuter innan stängning i fredags, visst måste man ha med sig något att dricka när man är bjuden på fest. Kön fram till kassan var minst sagt lång och jag roade mig med att kika ner i andras korgar, vad skulle dom dricka? Det som slog mig var hur mycket som fanns i korgarna. Som om det var "utförsäljning" och "butiken upphör inom kort" skyltar som varnat folk. Hamstring eller bara en vanlig korg fylld av helgskonsumtion?



Killarna framför mig som jag smygfotat. Alltså ska dom köpa ut? Dela med andra? Hålla fest och bjuda på alkohol? eller är detta för eget bruk? Ja menar HALLÅ!?

I min lilla korg låg det två flaskor vin och 6 st öl. Öl till min underbara sambo och vin till mej och en flaska till lördagsmiddagen. Detta känns mera normalt och sorteras enligt mej in i mappen "helglyx" och inte in i mappen "nu jävlar super vi skallen av oss" mappen som killarna framför verkade tillhöra efter en tids tjuvlyssning.



Man dricker för att det är gott, njutningen är syndig och fantastisk. Lyx! Dricka för att känna yrsel? Nää.

Postat av: Rebecca

Du har så rätt :)

Postat av: Emma Åhberg

Mmm. tyvärr så är nog läget så här illa. Lycka till idag på dina inbokade pass gumman! Stor kram

2010-11-28
URL: http://emmaahberg.blogg.se/
Postat av: Jolin

åhå, vinet till höger är en favorit! riktigt gott. :)

Postat av: Emma

Jolin! jag verkligen älskar de båda vinerna, har du inte testat de andra borde det bli nästa inköp :) Man dricker för att njuta och där e de hög njutfaktor:)



Ta hand om dej i ett snöigt och kallt Stockholm

2010-12-03
URL: http://emmaahberg.blogg.se/

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0