Finalloppet...

...Byttes mot Tjärnrundan.

Jag kände redan när jag vaknade att jag fortfarande inte kände mig fräsch i kroppen, sliten. Ont i höftböjaren. Jag tog ett vuxet och moget val och sprang den "korta rundan" 8.8km. 1 mil kortare än den tänkta 18.8km långa finallopp.

Jag är övertygad om att jag kommer se tillbaka och glädja mig över att jag valde den kortare rundan. Kroppen bestämmer och idag var den inte i sin livsform. Jag kommer igen. Åter till träning, vila och kost fokusering.

Jag kommer möta min topp till våren.


Herrsegraren Bengt-Åke Olsson.
Kranskullan Inga-Lill Söderberg
(Bilden lånad från Finalloppets hemsida)

Från Finalloppet 1968.

Postat av: Linda

du är väääldigt duktig trots kortare lopp än planlagt :)


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0