Muskelkontakt

Hade lite kvar i kroppen efter ett bra MTB pass i snö. Så jag svidade om och gick ner till gymmet.

Uppvärmning på roddmaskin 10min
Intervaller på roddmaskinen 5 ggr x 1 min
Rygg- & magstyrka

Man inser när man är ute i gymmet och tränar hur viktigt det är att fokusera, vilken muskel jobbar? Hur känns det? Vad händer i kroppen om jag vinklar lite? lyfter lite högre? håller kvar i toppen liten sekund? God hållning gör en övning skonsammare och mycket lättare att göra rätt. Muskelkontakt md rätt muskel, våga känn! Kroppen är fantastisk.

Jag inser varje gång jag kör ett ordentligt gympass att jag faktiskt tycker det är riktigt roligt, jag är nog en gymråtta också. Det är så himla mycket som är roligt.

Jag och Maria skrapade ihop 16km MTB körning i förmiddags och efter mitt gympass på 1h 15min så är jag riktigt trött i kroppen, en värmande kopp te ska få mig att sjunka djupt ner i soffan nu.



Ibland är de så himla gött att krypa in och träna i värmen.


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0