Personliga tränare bu eller bä?



Jag läste härrom dagen
på en annan blogg jag följer att om man påstar att man inte behöver en personlig tränare för att man kan träna så indikerar man på sin okunskap. Jag håller helt med. Men jag tror man kommer väldigt långt utan en personlig tränare. Min tanke är att ingen känner din kropp så bra som du. Ingen känner känslan av vad träning ger just dig.

Påstå inte att du är speciell. Visst finns det olika kroppar, alla tänker olika tankar och ser situationer på olika sätt. Men en biceps är en biceps och ett knä är ett knä. Så länge du är hel och lyssnar på kroppen kan du träna utan personlig tränare. Använd fantasin och testa dig fram. Tänk logiskt och var noga med att röra kroppen naturligt när du tränar.

Gruppträning så som Bodypump, Spinning, Core och all annan korregrafisk gruppträning är gruppanpassad. Du kan alltid hitta din roll i gruppträningen. Men kör inte fast i en träningsform. Kroppen mår bäst och när den utmanas olika.

DU håller dig hel om du bara känner efter och vågar lyssna.

1. Värm upp ordentligt
2. Låt kroppen tala, LYSSNA!
3. Känn efter känslan

Snegla på andra på gymmet, hämta inspiration och utmana!
Har du möjlighet till en peronlig tränare, GRYMT! Om inte så är det inte hela världen.

Efter den lilla uppsatsen vill jag säga Go'morron, sovmorgon! Ska ta en promenad till skolan, föreläsning. Ikväll är de Landehof träning. Löpträning. Fika med morbror och Kusin Julia aka Lillsussi.




Ännu lite dopbilder, inte de finaste på Olivia men så himla kul.

Postat av: Rebecca

Jag gillar att man kan få hjälp av en personlig tränare! Jag som inte har någon koll på något när det gäller träning är mycket tacksam. Kram på dig!!!


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0