Skit ska skit ha.

Idag var det operation "Hitta något att ha på sig så man slipper frysa arslet av sig"

Stadium hade 20% på ett köp för sina medlemmar och jag var där och tänkte passa på. Jag spar ju pengar! Underbar känsla!

Allt hänger i en enda röra, lite vinter här, lite olika märken huller om buller. Otroligt svårt att hitta. Efter att provat två uppsättningar hade jag sollat bort och kvar fanns ett par byxor en tröja och en jacka.
Ville dubbelkolla med säljarna så jag inte missat något bland oredan. Efter att han visat SOCs hela utbud trots att jag strängt påtalat att jag inte kommer köpa något från SOC. Konstaterar han att han själv inte hittade bland produkterna och att det verkligen var svårt att hitta.
Utbudet, hör och häpna "Vi har ju inte så mycket av varje märke" Näähä... Inte bara att allt är en enda röra, ni har inga produkter och inte heller säljare som ens kan uppehålla någon form av säljkänsla. Stor suck!

Då händer de! Jag springar rakt in i en Solviking! Mr. B (Jag kan inte uttala hans namn och än mindre bokstavera) Jag visar gladerligen upp min fångst och får några goda råd.

Väl framme i kassan möter jag Stadiums räddare! En fantastisk tjej som förklara fördelen med byxorna jag valt, alla funktioner. Tack, att de ska vara så svårt för säljarna att hitta kunskap om sina produkter tur att kassörskan gör dubbeljobb.

Efter denna cirkusen så är jag några hundra fattigare men varm om kroppen i löpspåret hela vintern enligt Mr B. Stadium på Fredsgatan får 2 av 5 Emmor, med minus för service och utbud.

Tur att jag hade ätit en stadig lunch med Franki innan. Hungrig hade jag aldrig tagit mig igenom denna prövning. Nu ska jag iväg till landvetter och provspringa mitt inköp.
Igår tränade jag dubbelpass. Spinning och Bodypump. (Bodypump på Sportlife Ullevi, även där 2 av 5 Emmor man det ska jag redogöra för i ett annat inlägg)


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0