Träningsprogram

Sitter och funderar på ett bra träningsprogram inför vintern och vårens uppladdning till Göteborgs Varvet. Bör lägga upp en plan som innehåller intervaller, distans, tempo, backe, styrka och funktionell träning.
Jag tänker så här. Med ett träningsprogram likt de Greg McMillan skrivit om i nyaste numret av Runner's World (vilket är ett träningsprogram inför toppning av milträning) bör kunna modifieras för att passa mej perfekt. Så kan det användas som ett träningspass som utgör en viss veckodag 8 veckor framåt. Helt klart grymt tufft!

  • 6 x 1600m 3 min joggvila
  • 10-12 x 400m (tävlingsfart) 200m joggvila
  • 3200m  5 min joggvila + 4 x 1600m 3 min joggvila
  • 4800 tempo
  • 2 x 3200m 5min jogvila + 2 x 1600m 3min joggvila
  • 20-24 x 200m tävlingsfart joggvila 200m
  • 3 x 3200m 5min joggvila
  • 10.000m tävlingsfart

En grundnivå som toppas med Solvikingarnas Intervalträning på tisdagar. Två dagar på min vecka är satta. 1 vilodag. 4 dagar kvar att analysera. Hur kan jag pressa kroppen bäst utan att gå sönder. På gränsen utan snedsteg.

(Bästa träningsmotivationen boostas med ny utrustning,
suget är STORT, risk för en upprepning av denna bild i morgon)

Tänk Tänk Tänk /E


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0