Vi är enna hurtiga

Vi hade planerat långtur men vädret stoppade planerna och utmaningen blev Änggården. MTB i snö.

10cm snö, 2 plusgrader och grå himmel.

Jag var mycket tveksam när jag cyklade Linnégatan upp och möttes av än mer tveksamma blickar denna lördag förmiddag. Vanligt folk dricker kaffe och läser morgontidning, njuter av höstmyset. Inte vi! Mötte upp CJ på toppen, som vanligt är jag tidsoptimist så väl uppe hade han cyklat i cirklar ett tag. -Opps, sorry...

Målet var att cykla lite bredare stigar och runt 1 mil långt. Tveksamheten hängde tung i luften. Väl iväg så var det som om något hände, greppet var oväntat bra inte alls så halt som jag trott. Snön lyste upp skogen och träden, någon form av julkänsla infann sej snabbt. Hundägare och löpare hejade glatt och jag log plötsligt brett. Jag var lycklig.
Stigarna blev mindre och vi var ute på allt mer tekniska partier, men jag njöt för vi hade ett bra flyt.

Nu vet jag, snö är inget som hindrar. Så nu önskar jag att det fortsätter vara kallt och att de kommer lite lite mer snö. Cykla är grymt jobbigt i snö. Bonus träning leder till bonus starka ben!

Laxtrappan är svår i optimala förhållanden i snö fick den mest bistå som modell för vädret.





Men CJ var glad ändå.



Men strumpastålgrå från Mikaels lumpentid och liniment höll jag mina benhinnor varma. Det tål att understrycka att mina fötter var kalla men inte blöta när jag kom hem.

14km senare sitter jag med lunchtankar och ett ilande lyckorus.

Postat av: Nancy

Ja det var hurtigt av er! Känns bra att det någon är det, passar på att ta åt mig lite :p

2010-11-20

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0