Spinningklass

När jag kommer in i salen så sitter det 12 själar lysrörsupplysta, ljust som sjutton. Man känner direkt att man vill ner i höst mörkret och mysstämmningen. Med dämpad belysning var vi igång. Jag känner ett sånt adrenalinpåslag när man sitter som instruktör och man vill verkligen ge dom det mesta av deras 45 min som dom avsatt för att spinna.

45 min senare! MÅL

Jag lyckades och var himla nöjd med min prestation och med deras slit. Jag är nöjd med 45 min spinning i benen. Matt och trött av den fysiska och mentala urladdningen. Lunch och kaffe, nu bär de av mot lite hemtenta stud.

I morgon ska jag göra premiär på Solvikingarnas distansrunda. Jag är nervös, alltså jag känner ju ledarna och de flest som brukar vara med på tisdagar. Men det är alltid så här första gången man ska göra något, man känner sig som en super nybörjare. Jag vet inte om jag gillar eller hatar känslan, men jag tror det är viktigt att få känna den ibland. Jag vill veta hur jag ska tackla personen som kliver in i min spinningklass för första gången, jag vill kunna känna känsla, komma ihåg den.

Utmana för att känna till den verkliga utmaningen. Inget är nytt gång 2 så jag ska verkligen behålla känslan av att för första gången ställa upp i Solis distansträning. Jag längtar efter i morgon.

En sensommarkväll, kära och lyckliga. Samma känsla fast i ett grått Göteborg.


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0