Träna för livet, för det är livet.

Idag ska jag fira! Nämligen insett att Iphone och Nike uppdaterat så även min skrutt gamla Iphone kan ta Nike+ gps. Perfekt, inget mer lånanade av Mikaels ipod, nu kan jag själv! Så nu har jag laddat ner app:en och är helt förberedd inför morgondagens start av tävlingen "City Warrior Challenge"
-Jag ska jaga kilometer och vara med och tampas om första platserna! (Känn in den personliga mentala boosten)

Igår hade vi en tur på Änggårdens stigar, jag, Maria och Karl Johan. MTB igen! Bra vana. Jag börjar mer och mer hitta i Änggården nu känner jag, sen har jag ju underbara vänner som hjälper mig med alla platsers olika namn, igår lärde jag mej vart, Brädgården, Johans Backe och Eklanda utsiktsplats ligger.



Jag behöver inhandla diverse prylar. Min MTB inköpslista:

Extra slang
Verkyg
Sadelväska
Handpump med fäste på cykel
Långa cykelbyxor
Lampor fram och bak
Pannlampa (helst inte ala lyktstolpe stor)



Måste fixa det viktigaste innan söndag, då ska vi rulla ut på långtur. 25km skog, smuts och svett. Men kanske viktigast; Marias kanelbullar och Karl Johans kaffe men sällskapet är ändå det allra bästa!

Idag är det Landvetter och Landhofs Stugan som bjuder till träning. Morbror Görans orienteringsklubb har intervallträning och styrka ikväll. -Undrar vad kroppen säger om den hårda upptrappningen som pågår?!

Veckans träning:
Måndag: MTB
Tisdag: Intervallträning
Onsdag: MTB
Torsdag: Intervallträning

Det är nu grunden läggs inför vårens form. Jag vill gärna få denna bloggen till en träningsdagbok som sprider inspiration till andra om träning och livstilen att älska utmaningen. - Saknas det något?


Postat av: Ulrika

Hej Emma! Oj, vilken fin blogg du har. Mycket trevlig. Jag snurrade runt litegrann och förstår att du springer/tränar för/med Solvikingarna och att även cykel ligger dig varmt om hjärtat. Blev intresserad av dina målbilder, dina motivations- och drivkrafter. Jag tycker nämligen att det är otroligt inspirerande att läsa om andras drivmedel, stjärna som motionär. Hur krafterna inom idrotten för oss framåt. Hur vi som idrottar på alla nivåer spretar mot normerna i samhället. Du är själv en stor, stor källa till inspiration och jag kommer att följa din blogg.


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0