Familjär hälsoträff



Cyklade ner mot brunnsparken lagom till att bussen rullar in, ut till Landvetter. Ingenaning om vad jag har att vänta. Väl framme stod jag öga mot öga med Landehofsstugan.
Träningen började 17.45 och 17.30 stod jag på uppfarten. Perfekt!
Ringde morbror Göran. Han hade inte åkt från jobbet än och skulle inte hinna komma förräns efter 18.00. Alltså missar han träningen... -Och jag som inte känner någon här... Med en klump i magen bestämde mig för att ändå vara med på träningen!
Steg in i stugan, alla tittade upp när dom fick se ett nytt förvirrat ansikte. Blev trevligt bemött och fick god lotsning.

Uppvärmning, ut i spåret. Backintervaller på schemat. -Vi är ute tills det är mörkt.
Göran kom ifatt oss efter 4 gjorda intervaller.

10 x Backe, sprang på ganska exakt 57sek (liten joggpaus emellan på typ 40sek)
10 x lite mindre Backe, ganska exakt 37sek (liten joggpaus emellan på typ 40sek)

Utfallsteg i backe, skidhopp och "mördaren"

"Mördaren" Sitt så nära 90 graders vinkel i knäna, gå baklänges uppfår backen med ministeg. När tränaren blåser i pipan vänder man sig om, gör 5 änglahopp och sedan kutar upp för resterande backe, ca 100m.

Jag hade ett sånt gött tryck i benen och ett bra tänk genom hela träningen. Stark tro på mig själv!
Därmed sitter jag med stela ben idag.

Efter träningen fanns fika i den lilla kiosken, liten bytesdag som Görans fru Kerstin höll i. Min kusin Julia kom förbi och fikade och allt kändes så himla hemma. Vad är bättre än starkt kaffe och hemmabakat sirapsbröd efter träningen?





Ett inlägg snart kommer handla om just mina drivkrafter.
(-Tack Ulrika för kommentaren! Jag ska verkligen fundera över vart drivkraften kommer ifrån.)


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0