Bra tankar ger bra tider

Det blåste verkligen höst i Göteborg igår. Varmt men blåsigt, friskt i luften. Perfekta förhållanden klara för träning. Göteborgs löpklubb har intervallträning på tisdagar.

Jag satt fast i trafiken och fick springa in och släng om till de snabba skorna och taighta löparkläder man ska ha. Marcus tyckte det var "Gunde-fart" på omklädningen. Såg ni "Berg flyttar in" så fårstår ni att det gick undan.

Iväg, en skön uppvärmnings jogg, lite höga knän och hälkick. I grupp ser de för jäkla dumt ut de vill jag lova. Långa intervaller på schemat. 8min x 4ggr. jag hade sällskap under hela träningspasset av tröjan "volvo satsar friskt"
-Jag kan inte räkna alla de gångerna jag såg in blicken i ryggen för att hålla tempo.

Vi springer 8 min åt ett håll för att sedan springa 8 min åt andra håller, ena hållet uppför andra hållet nedför. Det komiska var att jag var alltid först i mål när det lutade uppför och han var första i nedförsbacken.

-Jag tror jag helst hade vunnit sträckan uppför, precis som jag gjorde!


En ny tjej! Tog i hand och presenterade mig, Ylva. Fint namn. Hoppas hon håller i, vi behöver fler tjejer.
Idag är det ett fullt GöteborgsVarv, anmälningen stängd. 58.000 löpare, vilken fest!
Igår uttalade jag orden

"Jag är stolt över mig själv"

"Jag ska köra tung träning nu och göra en sjuhelvetes tid på GöteborgsVarvet"



Sista lunchen innan Stockholm Halvmarathon, därav den märkliga blicken.
Fokus på full mentalladdning.

Nu finns bara en växel.

Postat av: Emelie

Hejja Emma!.Va grym du är som håller igång och lyckas bra! Kramen

Postat av: Emma

Tack Emelie vad nällt sagt. Kul att du följer mi utveckling. Vi hörs vännen.

2010-10-07
URL: http://emmaahberg.blogg.se/

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0