Utmaning/outside-the-box/Bodypump

Jag tar rådet på blodigaste allvar!

-Vilket råd?

-Jo.


"Bestäm dig för en muskelgrupp och lägg på extra vikt, utmana. Låt tekniken svika, fokus på styrka.
Fokusera extra på tekniken där du använder den gamla vanliga vikten"


Kloka ord från en klok Bodypumpinstruktör. Jag tar orden på allvar och ska verkligen försöka att inte hamna i fällan att alltid ha samma vikt på stången. Skillnaden gör skillnaden.

Det blev alltså Bodypump igår och inte alls någon egen styrketräning (som jag egentligen hade önskat). Min utmaning var ben och axlar. Ökade 5kg på benböjningen och 5kg på axlar.

Min största utmaning i höst är ändå att inte gå ner på knä och göra armhävningarna, aldrig en snudd av knä. Oavsett hur höga dom blir så aldrig ner på knä! -ALDRIG



Jag strosade direkt bort till Haga efter träningen och åt Sushi i höstvinden. Njöt av vad jag faktiskt åstadkommit trots måndagströtthet och seminariestress. Nöjd, glad efter att seminariet kändes okej. Trött i kroppen efter Bodypump utmaningen.

Idag väntar Solvikingarna och Långa Intervaller. Ny dag, ny utmaning! -Vad har du för utmaning idag?

Åter till vad jag borde göra nu... Plugg, plugg, plugg...


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0