Citronfjäril, påskris och båt

Jag hur mycket vårtecken som helst idag, men allra gladast var jag när jag insåg att jag borde bytt broddar mot vätskebälte i träningsväskan, till min förargelse hade jag glömt det och broddar kändes värdelöst.
Vårat väntade långpass! Uppställning vid Solvikingstugan och 18km slingan låg framför. Då hade två av fyra redan löpt runt 8km slingan och var gött upvärmda, alltså inte jag. Jag sprang "bara" 18km sligan och kämpade på. Duktig puls och duktiga ben tog mig sakterligen tillbaka till stugan.
-Jag hör dina andetag
-När du inte gör det längre är det dags att bromsa, då har ni tappat mej!

Vilken dag, vilket väder. Jag är så glad att ha så fina vänner som ni tre underbara. Stort tack till Karlsson med det fantastiska tålamodet och vattnet att bjuda på :) Tack Maria för vattnet du bar då jag glömt mitt vätskebälte. Det smakade champagne just då -mumma- Markus vår draghjälpare, kramen satt precis rätt. Den behövde jag :)
Shit vad mycket det gör för hela upplevelsen att inte springa själv.
Mitt sista vårtecken var när jag trippade runt i skogen och pallade påskris, mitt är inte så här färgglatt och fint utan mest i naturfärg, måste nog poppa upp den med en påskblomma.
Kram /E

Postat av: Medbrottslingen

Åh, vilket fint inlägg! Och vilken härlig dag, både pass och efterföljande utomhuslunch kommer jag minnas länge. Så bra man mår av en sådan dag!



Palla påskris, inte varje dag, men my ass att jag nånsin tänker köpa påskris. Kommer aldrig att hända.



Bra jobbat både på skogsstigen och i stöldögonblicket. ;-)



Stor kram!

2011-04-10
Postat av: Emma

Haha. Underbara medbrottsling! Det är nog så att vi från "byggden" inte köper ris :)

2011-04-10
URL: http://emmaahberg.blogg.se/

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0