Första 16.5km för i år

Men så var dagen inne, då cykeln togs fram. Jag insåg snabbt att jag misshandlat min älskling. Kedjan såg ut som stryk och detta kändes in i själen, kunde lätt och utan problem ha pressat fram en tår. Men istället tog jag fram oljan och gav min älskling lite kärlek.
Efter att ha avnjutit min andra älsklings köttfärsås och pasta så var jag så redo jag kunde bli med trötta spinningben, mot Änggården och årets första MTB pass. Det kändes helt overkligt och jag var så lycklig! Lite lera och hala stenar log åt mig och jag kände att det var som en dans på små rosa moln för själen :)

Självklart var jag inte ensam utan självaste CJ var vid min sida!
Här är han efter ytterst små problem med laxtrappan. Här är det mentalladdning innan för att ta sig upp, han klarar ju som vanligt och jag får snällt kliva av och leda upp min cykel som en annan kärring. Nää.. det får vara slut på kärringfasoner. Nu ska jag bli den där tuffa bruden som klarar allt! Troligt?! NOT...

Vi fick iallafall ihop 16.5km under våran tur på 1:22h. Varje minut var värdefull! Jag ska ge min cykel lite mer kärlek då det verkar vara gaffeln som är slut/trött/trasig i veckan ska den lagas! Kedjan ska få sig ett olje bad efter vinterns lerinpackning som inte verkar ha gynnat... Opps.

Ahh.. Jag höll på att glömma. Jag fick ju samma glasögon som Charlotte Kalla har i julklapp av världens bästa sambo! Bliz. Love them!
Med utbytbara glas så är jag redo för allt. Nu finns bara en väg! Framåt!!!

MTB-passet inkasserar lätt 4 av 5 bananer, jag behöver bli bättre på många saker innan vi når toppen där, dropp är en sak jag måste jobba på! Teknik! Man behöver inte åka rakt in i allt man ser.

Postat av: Miss Stumpjumper

Men ooooooooooohhhhhhhhhhhh! Jag vill också! Hoppashoppas att mekanikern är snabb som attan och kommer med goda besked. HÅLL TUMMARNA!



För övrigt kan jag meddela att jag var tvungen att ge Stumpy en rejäl spa-behandling innan jag vågade lämna in honom till verkstan idag. Och då kommer de förmodligen tycka att jag har misshandlat honom, rost på vissa ställen och packad gammal olja på kedjan... eller om det är lera? Bättring, Carlsson!

2011-04-02

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0