Ha, äga, köpa, konsumera mera.

Lever vi i konsumtionssamhälle eller har man bara hybris över alla saker man vill ha, mycket vill ha mer? jag vet inte men varje gång man inhandlat någon ny pryl så får man en kick. En känsla av lycka, varför är det så?
Alla har så mycket olika saker som triggar...
Jag har t.ex. en kompis som älskar löpskor och har ett par för varje tillfälle. Är det nödvändigt eller har storhetsvansinnet tagit över, en kompis kan inte gå in i en klädaffär utan att ha köpt sig ett nytt underklädesset. Jag har en kompis som har en hel garderob full men alla sorters olika klack-skor. En kompis har så mycket olika solglasögon att jag har nog inte sett samma par på henne någongång. Min förra chef hade också någon sko festich, för under nästan 2 år så hade hon aldrig samma skor mer än två ggr.
Nödvändigt? Nää jag tror inte det! Min nya livsstil ska bestå av lite mer av allt. Inte bara spåra, inte nischa. Men just nu och ett tag tillbaka så är allt jag önskar mig förknippat med träning. Allt från kläder, prylar, skor, gps, sulor och massa massa mer. Men jag älskar ju träning? Kanske kan det få vara min nisch. Men jag ska tänka mig för. Inte behöver jag en till löpjacka, eller en till sport-bh, nää det jag behöver just nu är ett par Trailskor!

Jag vill kunna springa i skogen som det är gjort att springa i skogen. Jag vill ha rätt saker för rätt sport. Så jag behöver ett par trailskor, jag känner ett stort behov.


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0