Påskens träning

Nästan hela påsken är över och inte ett inlägg är gjort. Skamset för tid är det jag har haft. Men jag har myst och haft det ledigt och underbart. Träffat föräldrar, bror med familj, släkt. I morgon väntar en sista ledig dag. Troligtvis på en filt någonstans med mitt hjärta, för i Göteborg är det sommar och jag är en nybliven kräfta. Attans att man inte lär sig att solen bränner även fast det blåser och men inte känner något...

Men tränat har jag. Löpning i all ära, morgonlöpning med pappa på självaste påskafton. 10km runt min lilla by där jag är uppväxt, en sådan nostalgi tripp. Förbi gamla dagiset, fritidset, skolan, huset där jag varit på alltför många fester. En bekant åker förbi i bilen och vinkar glatt.
"Alla känner alla" Ja det heter ju så, och det stämmer så bra.
Skärtorsdagen - Spinning
Långfredagen - Långpromenad
Påskafton - Löpning
Påskdagen - Löpning
Undrar vad morgondagens träning ska bjuda på?

En liten långpromenad på långfredagen genom byn Tibro...


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0