Styrka till en löpare

Tisdagen gick sådär trögt, allt var grått och livet kändes tämligen värdelöst. Jag hade en riktigt dålig dag och ville inget annat än att hoppa över träningen och sitta hemma och gråta istället. Men har man bestämt och man har en skjuts som hämtar en precis utan för dörren så är det svårt att slingra sig. Så iväg mot Skatås var jag trots allt...

Intervallträning, 4x8 min. På uppvärmningen hände något, det bubblade inom mig och allt bara vände, dagen blev lyckosam ändå, tänk att träning kan skapa så fina känslor. Intervallerna å andra sidan kändes grymt jobbiga och bittert långa. Men så fort jag gjort 2 av dem så var man liksom påväg hem igen. Hittade ett flyt i intervallerna och fokuserade inte jätte mycket på vilken tid jag höll. Jag kände mig lycklig på nedjoggen, sprudlande av energi!
Då var det dags för mig. Vi kommer lägga in styrketräning på våra löpträningar, som jag kommer hålla i. Det ska bli så himla roligt att få bidra med något som jag verkligen tycker är roligt! Så igår hade jag förberett 6st övningar som alla var jobbiga så det var med tunga ben och krampande mage vi joggade tillbaka till stugan.
Jag var så tolt över att ha gett det några minuter och skissat upp vad vi skulle göra...
Syns inte så bra, men det var en fin liten fuskis :)
Jag ger denna träning 4 av 5 bananer, jag behöver jobba på min inställning under intervallerna. Istället för att tänka, Jag dör, jag dör, jag dör! Behöver jag ett nytt mantra :) Man blir inte snabbare av att tänka att man dör i vilken sekund som helst. :)


Nu måste jag fortsätta bocka av min "TO DO List" innan Stockholmsresan i morgon! Tänk att få utforska huvudstaden i löpskorna, underbart!

Postat av: Tomten

Du var kungligt (drottningligt) bra som styrkenördstöntinstruktör igår! Det är ju guld att detta ser ut att komma som ett stående inslag. =)



Och så kan du tänka: "för varje löpsteg jag tar är jag ett steg närmre målet för dagen!

2011-04-06

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0