Veckosummering

Hua. Kroppen var inte de ärtigaste jag kännt idag... Trött i varje muskel som finns. Löpningen var det som tyvärr blev lidande, hade velat mala på ett långpass men pallade inte trycket så efter 8km så splittrades vi, jag hemåt och Maria tillbaka upp i skogen.
Jag kom hem och hade avverkat 1 mils löpning och känner mig inte alls nöjd med min prestation. Jag ville springa längre, hårdare och fortare. Men kroppen sa;
-Nej för tusan, ta mig hem jag har ONT och är TRÖTT!
Så var det med de långpasset... Attans. Ska försöka ge mig på ett i veckan innan min Sthlms resa nästa helg.
Det trillade in ett SMS och Maria hade sprungit en halvmara. Gött! Alltså vilken klippa! Hon är något i hästvägar.
Men för mig så var det inte den piggaste eller bästa träningen, men 3 av 5 bananer trots allt är det ju underbart att äntligen kunna springa i skogen igen :)



Men man får vara nöjd för det lilla, i veckan har jag sprungit:
---
Måndag; 17km
Tisdag; 12km
Onsdag;
Torsdag; 12km
Fredag;
Lördag;
Söndag: 10km
---
Alltså inte mindre än 51km. Det känns ok. För det är ju inte det enda som jag tränat...
---
Måndag;
Tisdag; HotYoga
Onsdag; Styrketräning och ett Corepass
Torsdag; Spinning
Fredag;
Lördag; Spinning och MTB (16.5km / 1.22h)
Söndag;
---
Alltså vilade jag bara fredag denna veckan. Jag kanske var trött i benen av en anledning?! Vem vet, man utvecklas och älskar att träna. Men så här på söndagkvällen så längtar jag till en helt ny vecka med ny träning! Tror jag inleder veckan med vila eller iallafall låg intensiv träning.
Varför inte en helt vanlig jogg? Jogga ska man ju göra också.
Ta hand om er! Kram /E


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0