Anders Szalkai, Tänk att ha en tränare som han.

Vad är skillnaden mellan att jogga, springa och träna?


– Jogga för mig är lugn löpning som är avkopplande för både kropp och själ, samtidigt som det underhåller löparstatusen.
– En nivå upp från joggen kommer att springa. Precis som att jogga kan alla springa, skillnaden är för mig att arbetsinsatsen ökar jämfört med joggen. För mig blir samlingsnamnet på jogga och springa; löpning!
– Att träna innefattar för mig både jogga och springa, och därtill all annan fysiksk aktivitet som främjar träningsstatusen för individen.
(Utdrag från artikel i Marathon.se)
Jag antar att man alltså inte ägnar sig åt löpning om man inte lider lite emellan åt :) Så som vi gör på tisdagarna tillsammans, intervalltränar.


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0