Jag vet min målbild, har du din klar?

Tankar som går runt i huvudet på mig ofta är hur man borde tänkt angående maten. Läste på Carolina Gynnings blogg igår och blev riktigt irriterad utan att veta riktigt varför faktiskt. För er som inte varit inne och kikat, länkar längre ner till henne :) Hon hade lagt ut en upp posad bikini bild av sig själv för att visa upp sig. Vilket är helt ok, klart hon ska vara nöjd över sin kropp, hon har slitit på gymmet och med maten. Men något gnager i mig, hon påstår att hon aldrig tillåtit sig själv att äta mycket förut och nu lagt om de och äter ordentligt i samband med att hon tränar som en tok. Vilket känns  som en perfekt kombination. Bra initiativ C.

Men vad är egentligen en perfekt kombination. Bra av dig Carolina att inte säga nej till dig själv! Ät och ät dig mätt, ät långsamt och känn efter. Bli inte spymätt, det är varken gott de sista tuggorna eller speciellt skönt efter.
Ibland är man tok sötsugen, men ät lite godis, en kaka eller något annat sött då! Men fundera kring varför först, jag blir ofta sötsugen om jag ätit mycket snabba kolhydrater till lunch, då kikar sötsuget in på eftermiddagen. Det slår aldrig fel. Jag vet inte varför det är så bara att min kropp reagerar så.
Jag har satt ett mål med våren 2011 och det är Göteborgs Varvet. Det strävar jag emot och nu kommer jag lägga in fulla växlar så fort förkylningen gett sig av helt. För mig är det viktigt med en strävan, ett visst datum. Jag skulle aldrig klara att träna bara för att bli snyggare och få plattare mage etc. Carolina G är en av de som tränar mot målet att bli snyggare.
Alla har olika mål, men jag tror bestämmt att man behöver ett mål med sin träning. Dela med dig, vad är ditt närmaste mål?
Carolina Gynning Blogg - Kika in, den är bra! Hon är en mysig helt "vanlig" tjej.


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0