Konditorihistoria. Jag skäms för min Mamma.

Vecka 14, dag 7

Söndag, jisses. Vart tog denna veckan vägen?! Kommer ihåg i måndags när vi satt i skolans cafe och peppade oss att hålla uppe lågan en sista vecka. Nu är den gjord och jag gjorde de, slet hela veckan med statistik. Tentan kändes oförskämt bra, nästan så jag funderar på om jag inte missat något. På tisdag börjar nästa kurs, till sommaren har jag gjort halva min utbildning. Sommaren ja, ingen som har ett sommarjobb att kasta på mig?



Träning

Känns nästan töntigt med denna rubrik då jag inte har skrivit om någon träning sedan i måndags. Men jag hoppas verkligen att de bara blir bättre nu så jag kan smyg starta på gymmet i morgon, bara gå dit och mysa lite, känna på stämningen och känslan av att vara tillbaka.



Mat

Vi är ju en familj med rutiner så vid 07 vaknar vi oavsett dag, vilket är skönt. Frukost vid 08, passar perfekt! Igår var mamma och pappa här. Mamma är underbar, så oförutsägbar. Lyssna på denna
Vi kliver in på konditoriet här på järntorget för att köpa med något till kaffet. Vi väljer olika saker till alla, masarin till mig och biskvi till pappa, en konstig liten kaka till mamma och det enda som jag kunde tänka mig att Mikael gilla var nog en chokladboll.
Väl framme i kön så ska mamma beställa, då hon högt och tydligt berättar för alla inne på konditoriet att vi vill ha

-En biskvi, En masaring och En NEGERBOLL??!
Vem faan säger negerboll?
Tanten bakomdisken tittade till, jag kände hur situationen blev obekväm och jag fick snabbt ur mig.
-Nämen mamma så får man inte säga, chokladboll heter de. (vem är mamma till vem egentligen?)
Kvinnan bakom oss i kön försökte hjälpa till
- Jag tycker inte det låter så farligt inte, det sa man ju alltid förr.
Mamma som bara borde vara tyst och skämmas...
- Ja jag vet, jag säger alltid NEGERBOLL...
Jag plockade ihop våra saker och vi gick, jag med svansen mellan benen. Gud vad jag skämdes.



Känsla

Ipren och näsdukar i all ära men i natt har jag inte hostat och bara snytigt mig tre gånger. Bästa på länge. I morgon kanske kanske jag kan träna.
Ha en mysig söndag! Ikväll är de Solsidan, hur kul som helst.
Puss och Kram /E

Postat av: Rebecca

HAHA rolig mor du har :))



MEN det heter faktiskt NEGERBOLL vilket kommer från spanska ordet för brun "negro" så det är inte språkligt fel, men visst kan någon ta illa upp (fast ordet neger är ju ingen skymf i sig heller, betyder ju helt enkelt en brun människa.Däremot om det fanns en kaka som hette blondinboll skulle folk nog inte ta lika illa upp tror jag :)



F.ö tack för att du är en sån ärlig och fin person. Är glad att du finns, KRAM på dig Emmisen




Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0