Reflektion och allt vad vila innebär

Shoppat nya fina träningsstuff :) Vilar mig i form idag, vilket behövs!
Att få höra om någon annans liv, erfarenheter , misstag och tankar är stort. Personligt på något vis, där satt vi 8 st i en halv cirkel med Matthew Griffiths i mitten. Utelämnad, men å bra han gjorde de.

Kanske man ska köra som M med periodiserad träning över året, var femte vecka tränar han inget alls, inte på hela sommaren, julen eller över påsken. Men ligger i någon form av försäsongsträning januari och februari. Äter organiskt. Han har inte varit förkyld på 10år, inte ätit pencillin på 20. Kanske han är källan till att inte bli sjuk, jag har att lära.
Där satt jag snorig, hostig och skrovlig mittemot mannen som hade konceptet på hur man inte blir sjuk. Frågan är ju bara!? Vad är det som säger att de skulle fungera påmig bara för att det funkar för honom?
Jag har med mig massa ny inspiration till nästa klass uppbyggnad. Massa ny inspriation till min egna träning och jag håller tummarna för att detta inte var sista gången Matthew höll föreläsning för oss.
Styrkepasset avklarades redan på förmiddagen vilket var skönt, hela dagen till att bara lata sig och ha de bra, eller ja... jobba bort snoret på något sätt. Rygg och mage, och jag vill lova att jag har svårt att röra mig idag. Bra pass, i morgon kör vi ett tufft pass ben med liten lätt jogg efter.
Bra uppstarts vecka, nästa vecka kör vi gång på riktigt.
Jag har anlitat en riktig löp expert. Eller ja?! inte anlitat, men han ska ge mej lite erfarenhet och kunskap, vilket jag är väldigt glad över, håll i er, jag ska försöka ge vidare :)
Ta hand om er!
Jag ska be att få återkomma md ett inlägg mer i detalj om vad den store M sa :=)
/E


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0