Vecka 14 Dag 1

Alla Hjärtans Dag, tre paket låg och väntade på mig när jag kom hem efter träningen. Jag blev så himla glad och lycklig. Jag har verkligen världens bästa sambo. En blomma mötte mig även i skolan, även en fantastisk vän finns!


Träning

Bodypump, jag bestämde mig redan innan passet att utmana min teknik och därför inte lägga på samma vikt som jag brukar. Grym träningsvärk.
Teknik känns bara viktigare och viktigare ju mer jag kommer in i löptänket. Jag vill efter varje pass göra en övning som förbättrar min löpning, denna gången blev det vadpress, 50 st stående på båda benen på en låda.
Någon som har fler styrkeövningar som är relaterat till löpning?


Mat

Jag hade inte världens bästa mat dag igår. Eller jo fram tills jag kom hem trött och sliten efter en heldag i skolan, hungrig. Tappade det och åt på tok för mycket mellis. Lyssna på detta! :) 4 smörgåsar och en tallrik yoghurt med musli och banan i. Hmm.

Jag tror det viktigaste är att få i sig av allt. Kolhydrater, fett och protein. Jag vill inte utesluta något eller frossa i något jag vill bara hitta balansen, äta regelbundet och hälsosamt.


Känsla

Efter söndagens löpning ensam i Slottskogen som låg på en puls mellan 85-92% då jag sprang 8km på 42 min. Vilket inte är bra men (och här kommer förlorarens ursäkt...) med det underlaget och det tunga bröstet så känns det som godkänt.

Känslan av att få avverka ett Bodypump pass och veta att fokuseringen ligger på tekniken så är känslan av lycka total.

Nedräkningen har börjat! Vecka 14 Dag 1.
14 veckor kvar till Göteborgs Varvet.
Ses snart
/E

Postat av: Linda

Man borde ha alla hjärtans dag oftare. Jag ska nog börja med inofficiella firanden, sådär en dag i måndagen :)

skönt att höra att du är på benen igen!

Postat av: Linda

månaden skulle det stå ja :)


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0