Med respekt för kroppen

Respekt för kroppen. Respekt för dig och mig själv. Man borde lägga mer krut på att respektera sig själv. Viktiga saker för mig och dig. Unna dig lyx, fett, socker, härdat fett, salt och kolhydrater i massor! Men gör det med respekt för kroppen. Efter dessa helger kommer det fyllas på gymmet och passen kommer fyllas. För mig som är spinninginstruktör brukar januari betyda fulla salar med människor fyllda med skuldkänslor mot sig själva. Ha inte de, njut av det goda men gör det med respekt.

Varför äta sånt man inte gillar, bort med ord som sulla, moffa och frossa. Jag känner ett agg. Jag vill ha fler ord som delikat, vardagslyx och finsmakare.

Respekt gott folk, visa dig själv respekt.

Med tomma hot kommer du ingenstans alls, fyll hoten och stå upp för dig själv.
/Emma


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0