Personligutveckling i lukten av ny svett.

Snöra på sig skorna och ge sej ut i det gråa göteborg, regnigt och blött. Skönt med en riktig tuff löpning när man vet att det är fullt på gymmet. Jag tycket det är roligt att se hur folk lever i cykler. Man kickstartar veckan på gymmet för att köra vidare i samma spår på tisdagen, men sedan händer något. Onsdag mitt i veckan brukar det märkas, folk trappas av. Som om det fanns annat i livet än träning på onsdagar, torsdagar och sen börjar ju helgen. Fredagspasset har en liten topp likaså lördagförmiddag. Men som bibeln noterat så är söndagen dagen för vila.
Bäst att följa verkar man tycka? För på söndagar är det alltid tomt i gymmet förutom några få själar som nästan räknas till inventarierna.
Men något händer likaså när det är nytt år. Januari.
Helt plötsligt får man börja dela vikter på Bodypumpen, sitta med två grannar på spinningpassen och vänta i kö till löpbandet.
Jag älskar de, folk som man aldrig sett förr står och är beslutsamma, nu jävlar! Ofta så är tappet stort i mars och april och trappas ned allt mer mot sommaren. Kanske börjar folk träna ute, jo det gör dom nog.
Men det måste finnas sätt att hålla kvar dom i gymmet, få dem att älska atmosfären, känslan och lukten av gym. Bemötandet? Kanske man bör lägga mer krut på bemötande? Personliga möten. Vi som instruktörer kan erbjuda det sociala.
Jag älskar att arbeta som instruktör och mitt nyårslöfte 2011 är att jobba på mitt personliga bemötande.
Vad ska du göra för din omgivning?
/E


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0