Tidsoptimisten är även effektivisten

Men jag har knappt varit stoltare.
Kom in springandes i personalrummet och möttes av lunchlukt, mumma. Men inte för mig inte. Dags för spinningpass.
Jag berättade med stressad ton för vår nya underbara receptionist som jag inte kommer ihåg namnet på just nu. :( Att när passet var färdigt hade jag 30 minuter på mig innan föreläsningen började. Hon små skrockade och sa, de kommer ju inte gå det vet du va? Mmm muttrade jag tillbaka.
Hade hon precis utmanat mig?! Jo minsan...
Alltså jag ska tacka av deltagare, småprata med klassdeltagarna, duscha, sminkas, kläder ska på och allt ska fixas i ordning. PUH, det kommer bli rysligt stressigt.
Under passet kan jag inte säga att det störde det minsta. Hur bra grupp som helst. Vad är mindre boost än att få höra att en deltagare kommit bara för att JAG är SÅ bra?! Boost, Tackar :)
Hur som helst så tackade jag, småpratade och betedde mig när jag var inom synhåll. Så fort jag kommit in i personalrummet så bröt helvetet lös. Jag kastade mina grejer, rev av mig kläderna, hoppade in i duschen så pass att jag nästan trilla. Tvålade mig ala Gunde Swan.
Ut och vidare, puh, 12:55. Jag hinner, 20min kvar.
Smink, nästa! Check!
Hann småprata lite stressat med vår underbara receptionist som jag glömt namnet på :) Som för övrigt var mäkta imponerad (ja enligt mig själv i alla fall) Tittade upp efter att ha knytit skorna. Då kom de....
...en av mina deltagare som är påväg hem för att duscha. Han kollade med märklig blick på mitt nyduschade och KAMMADE hår. Jag hann inte förklara så drog på ett brett leende och fick ett tillbaka :)
Upp på cykeln, 13:05 mot skolan
Det går bra nu!
13:10 med 5 minuter tillgodo gled jag in i föreläsningssalen, en aning rödmosig. :)
Och jag som gillar att njuta av tiden efter träningen, hornen gled långsamt tillbaka och jag fick ägna tanken åt statistik. Men jag log över min insats. Jag var varm inombords.
/Effektivaste E

Postat av: Brodden

Hihihi, ännu mer imponerande när man läser om bedriften!



Min stora beundran till dig, Emma Svan. Gunde hade inte haft en chans.



Ha det nu så kul i backen!

2011-01-20

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0