Magsjuka

Jag vet inte vad som retar mej mest. Att vakna 02:30 och inse att man är magsjuk för att sedan få tassa på toa resterande dygn framöver... eller att jag har sådan sjuk träningsvärk sedan Bodypump passet i måndags att jag känner mej helt handikappad.
Vad är värst egentligen? Känner att magsjukan inte direkt påskyndade återhämtningen efter Bodypump passet. Men att få sådan träningsvärk är det verkligen sant?! Nyttigt? eller på något sätt mer än bara waste of time?
Är det bättre med korta intensiv styrka som tillintetgör restkommande träningsdagar? när trappor bli berg att bestiga?
Kanske vore de bättre att träna försiktigare och kunna utsätta kroppen för mer träning?
Kanske är denna variation den bästa?
Långpass kondition i lördags, vila söndag och ett intensivt Bodypumppass måndag. Magsjuk tisdag (läs totalt utslagen) Onsdag (fortfarande liten och klen) MTB intensiv.
Kanske har jag en plan, men är inte detta det svårate, att veta hur hårt, hur länge och hur mycket som är bäst för just mej. För visst finns det något som är bäst för just mej.

En ständig strävan är kanske det som kallas utveckling. Ibland lägger jag för mycket av min energi på att tänka på vad som är bäst för mej.

Kram /E


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0