Kosten på festival.

Något som retar mig och som jag inte rikigt kan släppa är att det nästan aldrig finns bra alternativ att dricka eller äta när man är runt omkring och far. Som när vi var på "Where the action is" i tisdags. Allt som fanns var 511 olika sorters hamburgertallrikar, spett av olika slag, langos eller ja det bästa som fanns var ett litet stånd med wok...

Men ville man ha sig ett mellanmål så var det att välja mellan godisrem, chips, karmeleriserade nötter... Men som från ingenstans så kändes som om kosten var räddad när vi gick för bli detta lilla stjärnskott.. Försäljaren borde förövrigt gå en kurs i charm, men det var en helt annan historia. han kunde vara hur otrevlig han ville för just den dagen var han min bästa vän.

Men det retar mej att det inte finns lite goa olika juicer för en bra mellis, skulle inte bara kalla fräscha smoothies gå som smör i solsken när det är dryga 30 grader och sol?! Varför fixar ingen de? Iste istället för bara kaffe? Vart är de inovativa tankarna kring mat på festivaler eller är det bara så att de som gillar musik inte bryr sig om kost eller visar någon som helst respekt för sin kropp och vad som stoppas i den?

Nu har jag tröttnat på att konka runt på mellanmål i väskan, ska de vara så svårt att fatta att hälsosam är de nya svarta??!

Tur för mej den dagen att jag hade osaltade nötter i väska och eget vatten smaksatt med väskeersättning vilket verkligen behövs dagar som den i tisdags.

Men jag kan bara inte sluta reta mej på kosthållningen? Det är för tusan 2011!!!



Som tur va fanns de röda gubbar, de var billigare än att dricka vatten :) 30:- för en flaska, snacka om utbud och efterfrågekurvan fått sig en törn.


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0