Ödmjuk och inte alls självgod.

Jag är alltid lite extra trött på tisdagar, det har liksom blivit som en mörkskugga över mig. Som om något som har satt sig mentalt att jag bara ska vara trött då. Tankenskraft är stark och jag ska verkligen bättra mig och försöka vända trenden om min tisdagströtthet.
Solvikingträning och 18:00 stod vi ett bra gäng utanför stugan, Anders som faktiskt hördes berättade vad som stod på schemat. Förvånat värmde vi upp vetandes om vad som ska hända, underbart.
1000x6
Jag kände mig faktiskt ganska pigg i benen. Lyckades ta ut mej som jag inte gjort på mycket länge, jag var helt slut och oerhört nöjd med min prestation. Lycklig på nedjoggen och slog ner min stjärt i gräset utanför stugan för att stretcha.
Då kommer den briljantaste iden på länge... Varbergsloppet den 2 juli jag är superladdad. Blir det en bil full av brudar som vi pratade om då och den heldagen med strålande sol och ett avslutande dopp i havet så är jag överlycklig.
Marcus! Min underbara vän. Jag måste få visa up min fina teknik snart. Allt bara känns så himla bra nu. Du är en klippa och bara så där fantastisk. Nu känner jag att jag börjar få in både fart och teknik i samma bild villket känns super kul! Jag är inte snabb, men snabbare :)
Alltså jag har så fantastiska träningskompisar, inte alla i min ålder och det är verkligen tjusningen med Solvikingarna, alla kan och får vara med. Alla känner sej lika hemma. Som en extra familj. Men denna konversationen borde få pris;
-Om du vore 30 år äldre så är jag fortfarande äldre än dej!
- Ja imponerande måste jag säga Gunnar
- Tack det va kul att du säger de
- Jag lovar Gunnar, när jag är lika gammal som dej så vill jag vara hälften så snabb som du...
- Och dubbelt så ödmjuk förstås
- Aaa det skulle nog gynna mej...


Ta hand om er. Psst imorgon väntar 75mil i bil... tröttsamt men blir en tvingande vilodag, passande.
/Emma

Postat av: M

Heja Gunnar! Mannen som levererar oneliners på löpande band. ;-)

2011-06-22

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0