Blomkål och kikärtor - Hälsovecka! Supertaggad!

Med munnen full av scones, hela mungipan av sylt och creemcheese får jag syn på han... Morgan Alling. Jag ser till min förtvivlan att mamma också sett honom, hon är påväg att vinka, i tron om att dom känner varandra. För enligt henne så verkar det ok att tro att man känner alla som man känner igen. "Alla känner apan, apan känner ingen" Tro mig hon har inte hört den. I sista stund fick jag ut mig med pekfingret i högsta hugg...
-Mamma du känner inte honom du har sett han på tv.
-Ahha... Ja jag tyckte mig känna igen han, jag trodde han var hemifrån...

Puhh.. Ingen skada skedd Morgan Alling fick ovetande gå till sin plats och dricka sitt kaffe ifred utan att bli stalkad av mammi.
Ändå var vi tvungna att gå en extra gång förbi hans bord så hon fick en extra glimt. Alltså mina föräldrar är underbara.
Av erfarenhet vet jag att dessa situationer blir pinsamma. Som den gången i saluhallen när Emma Green med pojkvän ala tränare gick förbi och mamma tokstirrade och vinkade... I tron om att hon även då just träffat någon som kom från samma ort som hon. Snälla Emma Green vinkade och fick ur sig ett hej, lite sådär förstående. Jag sjönk under jorden och skämdes. Jag tror jag har berättat detta förut :)
Haha. underbara ni! Kul med respons föresten! Jag lovar att pilla i mig både blomkål och kikärter. Bönor ska bli spännande att få utforska mer, de är ju inom hälsansram :) Snällaveckan kommer...
Dags att strukturera och tänka igenom min kommande vecka. Vad kan vara bättre än en underbar tidning som underlag, det ska bli min belöning att gotta ner mig i den efter en liten pluggsession.
Har vinkat av Mamma och Pappa som ska till Thailand, deras fokus ska helt klart vara avkoppling och tid för varandra. Underbara semester, tanken slog mig att det borde vara min tur snart?!
Nää... End off this, en utdragen process det där att öppna böckerna.
Kram /E


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0