Bodytoning på olika vis, på bra vis...

Jag har spräck bubblan av nyfikenhet om vad bodytoning är, men är osäker på om jag verkligen fick hela konceptet, men bra pass var det verkligen.
Balans, statisk styrka och massa funktionell kroppskontrollsträning.
Det kändes som att hoppa tillbaka i tiden med en instruktör som inte använder headset och sänker musiken varje gång hon vill ha något viktigt sagt. Vandrade omkring i salen och petade på en och rättade till när man gjorde fel. Jag älskade det! Man är ju van vid Les Mills koncept att alla står på sin plats och instruktören är orörlig längst fram.
Här var hon mest överallt och ingenstans och hjälpte till, hon liksom skapade en underbar känsla i rummet, delaktighet skulle jag säga är hennes ledord. Så även om det inte var några gummiband, hantlar eller brädor med så är jag väldigt nöjd. Detta vill jag göra igen.
Bra pass för en stel löpkropp, detta var verkligen ett styrkepass. Jag skulle vilja ha in fler in i denna klassen än bara tjejer i alla åldrar, jo visst fanns de några killar men dom lyser med sin frånvaro. Alla borde testa! Jag kommer ha ont i kroppen i morgon.
Jag kom alltså aldrig ut i spåret, de nya brandoranga skorna fick göra sin debut på gymmet istället. Visst fick jag kommentarer. "Oj vilka oranga skor!" Förra året lät de "Oj vilka blå skor" Jag gillar skor och jag gillar färg, inget fel med det eller?

Vill ni inte komma och testa bodytoning med mig? Fredag klockan 12, kan man få sig en bättre helgsinledning? Knappast! Säg till om jag får sällskap nästa vecka :)


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0