Dag 1; Måndag

Hälsoveckan är igång.
Frukost: Yoghurt och musli, rågskiva med keso och ett glas färskpressad juice. Bra Start! En kopp kaffe/dag och den avnjuts i denna stund :)
Söndagseftermiddag innehöll den bästa egentiden på länge länge. Med en hallonsmoothie på Condeco, fönsterplats :) Mina favorittidningar, Fitness Magazine och Runners World, var det i någon tidning jag skulle hitta de bästa ramarna så va de i de tidningarna...
Mycket riktigt.
Min veckas ramar:
  • Kost: Likt Paulun sa i Fitness M. "Maten ska vara så okomplicerad och äkta som möjligt" Inga tillsatser för min del denna veckan. 

    Ät långsamt och tugga maten ordentligt.

    Kontroll över typen av kolhydrater

  • Ämnesomsättning: Äta var tredje timme för att hålla igång en ständig ämnesomsättning.

  • Energi: Energi före, under och efter träning. En banan i väskan, ett kokt ägg. Min kropp ska kunna byggas upp efter träning.

  • Vätska: Utöver vätska till mat och träning skall jag dricka 1 extra liter vatten.

  • Närvarande: Jag ska öva på att vara riktigt närvarande, inte låta tankarna vandra utan befinna mig här och nu.

  • Rutin: Livet efter klockan. Uppstigning, måltider, läggdags m.m.
Allt har sin tid, men denna veckan ska jag hålla mig inom dessa ramar och försöka lära mig långsiktigt. Det kommer bli en eftermiddag framför google :)
Mellis? Ägg är gott, oooo här ska kokas :)
Tjing! /E


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0