Ett nytt fokus varje vecka? Kortsiktiga utmaningar!

I tisdags var jag en hjälte, jag lever lite kvar i känslan. Tänk att man kan bli så glad och lycklig över att glädja någon annan. En tanke väcktes när jag kåg i sängen och drog mig sådär gött som man kan göra som student (en av de stunder jag kommer sakna när jobblivet är tillbaka). Jag borde ha ett nytt fokus varje vecka, något för att göra mig bättre som människa både för mig själv och mot andra.

Typ;
Hälsovecka
Sockerfrivecka
Extrasnällvecka
Socialvecka
Grönsaksvecka
Utmaningsvecka
Ja men ni fattar ett speciallt fokus varje vecka utan att låta det bli för stort så det motar mins långsiktiga mål. Jag tror jag ska börja redan på måndag. Med Hälsoveckan, vecka 10 blir den veckan då jag är extra hälsosam. Så nu ska här börja googlas och sätta upp riktlinjer inför denna veckan.
-Vad faan ska jag byta ut min fantastiska E-ämnen och sockerchockade godispåse med???! Helgkvällsmyset måste räddas, ett hälsosamt alternativ!?


Förslag någon?



Haha. Ser ni osäkerheten?! Nu måste här hittas fokus. Rätt fokus, Hälsofokus! Kanske borde investera i en hälsotidning, någon som har någon speciell favorit?!

Hjälp! /E

Postat av: Hjältens vän

Tjena superhjälten!



Kikärtor och blomkål är gott. =)



Lite mindre superhälsosamma men ändå hälsosamma alternativ är t ex färsk mango, färsk ananas, vindruvor...

2011-03-03
Postat av: Anonym

Ser fram emot extrasnäll veckan! ;)

2011-03-04

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0