Knölat ner en blåbärspaj dränkt i vaniljsås. *SMACK*

Vem sa att livet var rättvist? Men idag känns det tämligen som om jag drog vinsten. Mulat solen en stund med fina vänner, knölat ner en bit blåbärspaj, köpt en påskblomma och landat hemma efter en förmiddag med spinningpasstrix och spinningklass känner jag mig produktiv. Härligt, och dagen som inte ens är slut än...
Hade på mig mina nya fina löpskor till gymmet och gick som på moln dit. Tänk att man kan bli så lycklig av prylar. Underbart! Lättroad.
Jag vill säga att jag älskar våren. Att jag skulle vilja snöra på mig löpskorna och ge mig ut en sväng, ja kanske jag bordegöra de? Insupa mer sol.
Igår var jag surig, idag är jag lycklig. Ibland funderar jag på hur livet vore om man inte var humörsmänniska?! Antagligen skulle min kära sambo Mr M leva ett lättare och behagligare liv. Ja rent av jag själv kanske skulle tycka livet var lättare om man höll samma humörs nivå förjämnan. Aaa.. vem vet. Men vad ska man göra mer än att se till att inta föda var tredje timma, sova mina 8h och låta energin spruta ut vid träning? Det är det som får min humörskurva att platta ut sig så mycket det bara går. Ja alltså mitt humörs-gap är så nära trenden som bara är möjligt. (Upptäck min kopplling till Makroekonomin) :)
Missade melliset vid 3 igår och var som ett bi resten av kvällen, mosade i mig en dumle för att inte gå upp i atomer och koka över. Tryckte i mig middagen, efter att fått höra att man äter som en grovarbetare! Jag gillar mat och förstår inte vitsen med att ha en stor tallrik om den inte är till för att fyllas? Men det är precis som om inget hjälper när jag väl har tappat humöret. Tänk vad ett litet mellis kan göra eller ja förstöra kanske?! Mat är viktigt annars kokar jag över.


Ta hand om er, Kram /E


Postat av: N

mellis är verkligen ovärderligt :)

2011-03-24

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0