Utnämnd till Hjälte

Jag orkar inte gräva i det nu men det första jag ska göra när jag vaknar i morgon är att googla varför jag inte kan sova efter mina kvalitetspass! Kroppen borde väl vara trött. Men inte, jag har de mest kreativa tankarna just då och just nu.

Jag har hunnit vrida mig hundra gånger i sängen, planerat min 25års dag, så nu vet jag hur jag vill fira den, jag har funderat ut en fördelsedagspresent till min kära och faktiskt göttat mig över att få bli kallad hjälte idag! - De ni!!!
För en kort sekund så var personen i fråga min hjälte.
Allt började med ett grymt bra intervall pass.
Löpteknik i lätt uppförsbacke,
Lätt uppvärmningsjogg i 3.5km.
Intervaller (4min x 1 min vila + 5 min x 1min vila) x2
5x200m snabba
3 km nedvarvningsjogg
Och det var på nedvarvningen det hände, något plänkte till på backen mitt i skogen på motionsspåret. En nyckel? Puhh.. Fanns det ett litet hopp om att jag kunde stanna till och ta ett djupt andetag medans jag tog upp nyckeln? JAPP. Segade mig tillbaka för att fånga upp nyckeln. Berömde mig själv för min falk syn och fortsatte mot Solvikingarnas stuga nu med lättare ben förutom då att jag fick en putt i sista uppförsbacken då jag fastnat på en isfläck och verkligen inte kom någonstans. Några stereotypa gym killar fnös åt mig medans en snäll solviking räddade mig från min nöd. Men vad gör de? Jag har kanske deras hemnycklar!? Vem blir viktigast då tro??!
Ingen av Solvikingarna hade tappat en nyckel, men inne i receptionen satt en ynklig kille med röda ögon, trött och hängig. Fnissandes stormade vi in med nyckeln i högsta hugg, han utbrast...
-Har ni min nyckel
-Ja om det är denna? (Med lite förstort leende visade jag upp min fångst, inte lite nöjd...)
-Du är min HJÄLTE!
Där kom de, och jag vill lova de är inte varje dag man hör de :) Jag fick en sjuhelvetes lång kram av någon som suttit lite väl länge utan att duscha efter träningen...
Men vad gör de jag är ju hans hjälte!
Efter mitt nattamål och bloggande kanske jag kan sova nu?
Natti Natti /E


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0