Blodomlopp

I Slottskogen gick även detta lopp, perfekt för det är såå nära hemma. 10km eller 5 km i blandad terräng. Jag kände inte något pirr i magen påvägen dit, under uppvärmningen eller ens när vi ställde oss på startlinjen. Ända till jag inser att jag står axeln mot axel, hud mot hud med Yannick Tregaro. Jo jag kan väl erkänna att jag hamnat i lite fel startgrupp.
Men han var så trevlig, så efter att M och Yannick stolt konstaterat att de hade samma skor. Så började han småprata, peka ut de snabbaste på plats. Himla kul att ha sånna turbomaskiner brevid. Jag såg dom till startskottet gick sen var dom som bortblåsta...
Men det gör inget alls, jag hade en tanke av att avverka mina 10km i lugnt tempo, inte hetsa. Springa så det känns bra med stort fokus på bra teknik. Jag var så rädd att mitt knä skulle gå sönder efter GöteborgsVarvets överansträningning. Sista 2km hade jag ont i knät så idag blir det löpvila och ett par dagar framöver.
Men jag har nu ett pb på 10km och det är -Trumvirvel- 46:26, Vilket jag är jätte nöjd med. Min drömgräns är 45min och jag har en bit kvar dit. Men snart så.
All respekt till min lagkamrat i "SolStollarna" som sprang Stockholm Marathon i lördags och fungerar som farthållare till M och hjälper henne att sätta nytt pb på 10km. Jag är så stolt och ärad över att få ha så fint sällskap.
Ledsen att du hamnade lite på sne J men men...
Vi hade grymt trevligt sen på våran filt, även på Blodomloppet får man en jätte fin picknickfilt och en picknickkorg med massa gottit i. Sol i Göteborg och kvällen var underbar. Fantastiska vänner och många skratt senare var jag hemma och välkomnad av min fotbollsspelare som mosat in mål även denna gången!
Bra kväll var över och nu börjar en helt ny dag!
Underbart! Kram


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0