Förebild framför allt

-Jag har sprungit för att de har känts bra, sen att jag fått de tiderna jag fått är inget jag tänkt jätte mycket på. Jag tror det var därför jag höll för att jag sprang som jag sprang.
Vid 33 års ålder började jag jogga lite och snart hade jag satt marathn rekord och halvmarathons rekord som hölls sej fram tills i höstas.

Evy Palm, Jag älskar dej!
Hon säger att man aldrig får ta ut sej så man får tanken att man aldrig mer vill göra de, efter varje pass ska man längta tills nästa pass, gör man inte de så har man tagit ut sej för mycket.
Jag älskar hennes inställning. Hon började jogga 2.5km och passade på att plocka svamp samtidigt. Avslappnat, naturligt och underbart.
Så vill jag tänka. Jag vill inte fokusera på att bara få tider. Det är inte viktigt. Att jag mår bra och älskar vad jag gör utan press eller stress är det viktigaste för mej.
Jag förstod inte vikten i Evy Palm när jag tränade för henne för ett år sen, då hade jag precis börjat springa och visste inte vem hin var, nu är hon min största förebild och hennes inställning och ödmjukhet är vad som gör henne till den hon är.
Jag älskar den inställningen!
Kram

Postat av: Linda

billigt boende i Oslo..hmm. Vet att scandic har en del kampanjer emellanåt, inte omöjligt o få tag på nått överkomligt där. Min bror bodde skapligt billigt på best western-hotell på karl johan, men även han hade kommit åt nån kampanj. Sen finns det ju alltid billiga aktivitet, tex Oslo Budget hotell, en det är mer som vandrarhem men mycket centralt. Kommer ni i perioden 17 juni-15 juli så kan ni bara komma o bo i min lägenhet, jag är ändå i Sverige då. Helt gratis ;)

Postat av: Anonym

Lyssnade du också på P4/Sthlm Marathon igår? Jag hörde intervjun med Evy och tänkte bara: vilken kvinna, vilken ödmjukhet, inställning och förebild! =)

2011-05-29
Postat av: Emma

Japp, P4 i all ära :) Grym interjuv och efter en veckas löpträning med Evy förra våren så inser man att hon verkligen är ödmjukheten själv! Tänk om alla kunde vara som hon. Kram

2011-05-29
URL: http://emmaahberg.blogg.se/

Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0