KM 5000m

Idag är en stor dag. Jag ska springa 5000m för damer i Solvikingarnas klubbmästerskap. Jag har ingen som helst tanke på någonannan än på min egen prestation. Jag skulle framför allt bara vilja göra en bra tid på 5000m.
Slottskogsvallen 18:00 är det uppställning och först ut är killarna, blixtarna! De som är rykande heta och löper som gazeller. Vissa har tydligen gjort detta lopp barfota innan, ja lättare "skor" finns ju inte?!
Jag ska denna gången göra allt som jag inte gjorde i måndags, alltså... Värma upp utan stress.
Tvivel angående VårRusets längd kryper på. Jag tror verkligen inte det var 4.6km längre, min klocka visade på 3.9 och Mikaels bekants klocka visade 4.2. När jag mätte rundan på googlemaps så visade banan även där ca 4.2km. Så härmed antas jag ha sprungit 4km på 18:25 vilket jag fortfarande är nöjd med.
Alltså lite över 4:30 tempo och inget annat.

Så för ikväll de lättaste skor jag har ska sitta på, kläderna är redan fram plockade och ligger i en prydlig hög. Jag är nervös och pirrig, jag har aldrig sprungit på banan innan och måste medge att det känns som om jag är alldeles för långsam, dålig och kass på löpning för att få springa på en så fina bana :) Men det ska bli så roligt. Jag måste bara hitta mitt fokus. Detta är för mej, ingen prestationsångest, jag ska springa som jag tänkt. Jag ska orka hela vägen och jag kommer få en bra tid som visar ett formbesked.
Med formbeskedet ska jag sedan bygga vidare min träning. Efter Göteborgs Varvet så börjar träningen om och jag har allt tid i världen på att göra allt rätt som inte blivit så bra fram tills nu.
För allt har faktiskt inte riktigt blivit så bra... Träningsupplägg är svårt och även om man vet teorin är den svår att förverkliga.


En gammal, gammal bild på tre tjejer + en. Idag är det Beckas (i svart) födelsedag.


Tack för att ni lyssnar, läser och ger mej synpunkter. Jag blir så glad och varm. Alla vänner borde vara som ni!
Kram /E


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0