Magen full av is

Ibland behöver man bara sitta ner i en ring, läsa högt och låta andra lyssna. Lite dagiskänsla men vilket skapar lugn. Skönt att få kritik på vad man gjort och feed-back på vad som behöver filas på. En dag i skolan med grupptenta-genomgång. Visst kan andras kloka ord få en att inse att man gjort sitt bästa och tiden man lagt bringat ett välutfört arbete.
Jag är nöjd över min del och nöjd över min grupp.
Vi satt i ring runt allas anteckningar, böcker och diverse mellis bananskal och vattenflaskor. Jag känner att isen i magen ligger djupt och jag känner mej lugn inför inlämningen. Ingen stress i kroppen bara harmonisk och utvilad.
Utanför fönstret finns det fåglar i handen vilar en kopp kaffe. Världens finaste SMS i telefonen som fick mej att le. Kloka ord som vilade med tung betydelse som jag också ska göra verklighet av. Vila, äta och förbereda mej. Jag och många med mej har en stor helg att se fram emot.
GöteborgsVarvet är nära och sista löpningen avverkades igår. Tanken var 5x1000m intervaller i halvmara tempo. För mej som jobbar som instruktör vet hur mycket tid man lägger ner för att bygga ett pass och hur ledsamt det är när folk inte tar till sig informationen. Jag försökte verkligen springa i halvmara fart, jag vet inte om jag och endast få med mej försökte hålla det tempot. Men det ska bli intressant att se allas tider efter varvet med tanke på att de fick jogga tillbaka för att plocka upp mej efter sista intervallen.

Jag tillåter mej vara imponerad i tron om att de kommer hålla de tempot, för det kan väl inte varit så att de inte lyssnade på instruktörens instruktioner?!

Nu ska jag ta mej en stund stretch.
Kram, psst... Ikväll hämtar jag hem min älskling. <---- Älskar han!
Sommaren 2009 var våran första sommar, nu börjar våran tredje
Kärlek


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0