Resultat från KM långdistans

Så var det över, men det var en sea det vill jag lova. Tuff nervositet över något jag aldrig gjort innan, så många val... Kläder, skor, inlägg inte inlägg val, val och åter val...
Snurrig som jag är fick jag hjälp att hitta rätt i kön till nummerlappsutdelningen. När jag väl kommer fram så finns jag inte i startlistorna. Men blev dit skriven och fick min lapp. För visst var jag anmäld, alltså inte mitt misstag. (andades ut, för det hade inte gjort mej super förvånad om jag drömt att jag anmält mej) Snurrfia.

Värmningen gick fin fint och jag försökte göra likt alla regler och tips jag fått. Blev tilldelad en varvräknare. Min underbara vän M som satt Pb på 10.000m precis innan skrapade fram lite extra energi och var en super hjälp, tjoade, ropade tekniktips, varvtiderna haglade och han såg till att jag kunde mosa ur det allra sista ur kroppen även på upploppet. Jag är så lycklig och tacksam.
Jag känner verkligen en samhörighet till klubben, alla är så mysiga som klappar en på axeln, hejar och hjälper en hjälplös nybörjare, för det är precis så jag känner mej. Hjälplös nybörjare inom löpning. Men jag tycker det är så roligt och jag njuter av att få träna tillsammans en kväll som igår.
Allt var så bra, väl organiserat. Även löpare som inte är Solvikingar deltog vilket var super roligt att se lite nya ansikten. Träffade en super trevlig och mysig tjej i omklädningsrummet, vi kom ganska snabbt överens och jag gillar henne, sen var hon ju toksnabb också vilket var extra kul.
M blev minst sagt förvånad när hon kom fram och pratade efter loppet och grattade och småpratade lite.
-Hur känner ni varandra?
-Det gör vi inte, vi möttes i omklädningsrummet.
-Ja de klart ni gjorde...


Vadå är det inte normalt att skaffa en ny kompis bara sådär? Hon var ju super mysig :)
Jag hittade lite bilder från igår, dock förstår jag inte varför jag ser ut som en hösäck, jag som tränat så mycket på tekniken. Jag har mycket kvar att lära, det är helt klart. Min strävan har bara börjat!




Åhberg för FAAN sträck på dej! Upp me blicken! SKÄRPNING!!!



Varför har inte jag ett klubblinne?!



Starten



Snabbaste Solvikingen C, hon är grym och jag använder henne som förebild.



Redo att ta tag i denna dagen.
Ta hand om er!
Kram /E


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0