VårRuset 2011

Ett lopp för endast tjejer. Egentligen som jag sagt innan låter det ju helt vridet? Varför inte ett lopp där alla får vara med? Jag kanske borde starta ett lopp för endast blondiner, högerhänta eller varför inte med ett litet IQ test innan. Nää allvarligt, varför måste människor sollas bort. Kan inte bara alla få vara med?!
Iallafall så har fröknarna Emma Å varit i farten, vi är ungefär lika hetsiga båda två och insåg i startfållan att det var en egenskap som gjorde oss till just Emma Å.
Hets hets hets...
Vi var lite sena och hann inte riktigt värma, alla heta tips var som bortblåsta. Hetsade upp lite puls för att sedan komma till start, där hade tydligen andra köat sedan i morse för det var FULLT i den grupp vi tänkte börja i.
Vi rent av kubbade fram och tillbaka utanför startens avspärrningar och hittade inte in, stressen kröp på. HETSIGT. Till slut gör jag den underligaste och överdrivna vink åt Emma, min arm svingades i en STOR sving samtidigt som jag får ur mej
-Över, Vi ska över...
- Vi måste fram, kontrade Emma med

Emma tog täten och kubbade fram mot "springa snabbt" gruppen. Hon liksom flög över staketet och helt plötsligt så var jag såå långt efter. Stressad som om jag skulle bli lämnad ensam, som om grinden var påväg igen. Klumpigt hävde jag mej över och "ding" slog i smalbenet.
I starten tillsammans med en växande bula på benet. Skönt! NOT... Tröttsamt, mycket.
Vi var nöjda, andades nu var det bara minuter kvar till startskottet, till vår förvåning fick vi syn på damerna precis framför oss, två medelålders damer storlek 150cm hög och typ samma bredd. Alltså 150x150. Inte ok.
En blink till Emma och vi var på någon halvsekund lite längre fram.
4.6km senare var det hela över. Första kilometern avverkade vi på 3;30min. Bra jobb! Jag uppfattade inte 1km skylten. Emma svor förvånat. (Tveksam om den verkligen var 1km). Gick i mål på 18:25 och känner mig nöjd.
Tråkigt att dom inte kan lägga till 400m så man kan få en tid på 5km.
Ta hand om dej!
Kram


Lämna tanken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ge mig din Tanke:

RSS 2.0